biertje bij de ogentest?

Onlangs startte de Vereniging Nederlandse Gemeenten (VNG) een pilot waarin een aantal blurring concepten toegestaan werd, als testcase voor een mogelijke versoepeling van de huidige drank en horeca-wet. En net nu we eindelijk verder leken te komen dan de quasi gedoogde Prosecco bij de kapper, lees je dat de Gemeente Nieuwegein de proef met de verkoop van drank in winkels zonder drankvergunning (blurring) nu al moet stopzetten.  

Wij zijn trots op onze ‘blurrende” klanten. Zo testen ze geheel op eigen kracht nieuwe concepten en marketing strategieën uit. Gaan inter-disciplinaire allianties aan met andere ondernemers in het kader van een totaalbeleving in hun winkel. Gaan onherroepelijk een keer neer, en staan fier weer op. Passen hun businessmodel aan en ondernemen steeds behendiger doorheen het woud van wet- en regelgeving dat Nederland rijk is. De echte nieuwe kansen in ons bestaande winkellandschap liggen in bijzondere samenwerkingen en buiten de hokjes durven denken.

Gelukkig lijken zij voorlopig nog niet terug te deinzen voor de aanhoudende kritiek op de landelijke blurring pilot.  En gaan wij gewoon verder met het ontwerpen van nieuwe concepten die passen bij de cross-sectorale aanpak van de offline winkels anno nu. Dus kijk vooral niet vreemd op als u de volgende keer een borrelnootje bij de tandarts krijgt of een biertje bij de opticien. 

 

interAlter interieurarchitecten ontwerpt spraakmakende interieurs voor de zakelijke markt.