Het nieuwe interieur van Darq - The Chocolate Experience.

Deze zomer opende de eerste Ralph Hagen - Chocolate Experience in Maastricht onder de naam Darq. De voormalige choco-pop-up-store is intussen uitgegroeid tot een volwaardige winkel c.q. proeverij. En wij zijn trots dat we als interieurarchitecten hieraan hebben mogen mee werken! Want, geef toe, dit zijn toch de concepten waardoor Maastricht zo bijzonder blijft als winkelstad.

In het hart van het luxueuze stokstraatkwartier - de Maastrichter Smedenstraat - is plek gemaakt voor een nieuw blurring concept. Dat wil zeggen een combinatie van retail en horeca. In dit geval betreft het een originele combinatie van chocoladewinkel annex koffiebar annex proeverij annex ijswinkel annex,… enfin alles omheen die heilige bonen!  Blurring gaat over buiten hokjes denken. Met als resultaat vaak hele logische combinaties die op een of andere manier in onze huidige wet- en regelgeving nog niet mogelijk waren. In dit geval een traktatie voor je zintuigen!

En dat was ook het uitgangspunt voor ons als ontwerpers.  Cocao overdose! Vanaf het moment dat je binnenstapt. Maar dan wel gedistingeerd. Je stapt een luxe chocoladebar binnen - daar mocht geen twijfel over bestaan. De geur van chocolade is vanzelfsprekend, maar van niet te onderschatten waarde voor het interieur. Combineer dat met de ultra matte bruintinten en het kado-papiertje als print in de meubels en je bent verkocht. Knappe gast, als je hier nog aan de verleiding kunt weerstaan. Leuk om te weten is dat we qua licht en opzet de basis van een juwelierszaak hebben gebruikt. Wat hier wordt bereid gaat verder dan een bonbon - Dit is ambacht pur sang!

lees meer over Darq 
lees meer over Ralph Hagen

fotografie: Ruben Reehorst

 

interAlter interieurarchitecten; De bedenkers van spraakmakende interieurs voor de zakelijke markt.