Einde “gezellige” hotels in zicht

sleep-1209288.jpg

Je hebt er echt alles aan gedaan; een scherpe prijs, nette kamers, je voldoet aan de laatste duurzaamheids eisen, en misschien heb je zelfs een nieuw hip wandtapijt aan de muur gehangen. En toch loopt je doelgroep straal voorbij aan al je goede bedoelingen. Wat is er aan de hand? En waarom blijft niemand hier meer slapen?!

“Home-away-from-home”

Functionele hotels (die vooral “gezellig” zijn) schoten ooit als paddestoelen uit de grond.  Het “home-away-from-home-idee" bleek een prima exploitabel hotel concept. Geboren vanuit de toename van het zakelijke reizen in de jaren 60 van de vorige eeuw, is het grootste deel van ons hospitality landschap dan ook flink verhuiselijkt. Zo kun je je familie portretten op voorhand uploaden in de digitale fotolijsten,  selecteer je inmiddels je eigen geurtjes en shampoo voor, staan je tv zenders in dezelfde volgorde als thuis (echt!), en word je aangesproken bij je voornaam (mits je dat hebt aangekruist bij je online boeking). Oftewel: ze doen er echt alles aan om je “thuis” te laten zijn.

Authenticiteit

Maar deze hotels hebben het zwaar… Want wie kan er nu beter een huiselijke omgeving creëren dan die particulieren zelf!  Onder het ronkende motto ‘Welkom Thuis' zijn er, in meer dan 190 landen, ‘unieke' locaties te boeken via airBNB. Wereldwijd 17 miljoen boekingen vorig jaar! ook al zeggen ze van niet; ze zijn  - by far - het grootste hotel ter wereld.  En ditmaal geen kunstmatig en geforceerd “thuis” - maar een echt thuis. Van iemand anders weliswaar. Maar het is vooral de authenticiteit daarvan die haar gasten goed weten te waarderen.

Tijd voor verandering dus! Trek dat wandtapijt van de muur en durf een nieuwe weg in te slaan. Als gasten voor een echt hotel kiezen in hun vrije tijd, dan willen ze zich dus vooral weer “gast”, of op zijn minst “bijzonder”, voelen. En zich vooral niet “thuis” wanen tijdens hun kortstondige verblijf van huis .

interAlter

InterAlter interieurarchitecten bedenkt bijzondere belevingen voor de zakelijke markt en werkt voornamelijk voor ondernemers die zich durven te onderscheiden. Het buro combineert interieurarchitectuur met marketing tactieken en weet zo de commerciële belangen van hun klanten te omarmen. In 2015 haalden zij met het Kaboom Hotel de Entree Magazine Hopitality Award binnen voor “best hotel concept” , en ook dit jaar zijn ze wederom genomineerd met het nieuwe concept voor het recent verbouwde Mabi city centre Hotel in Maastricht.

Meer weten? check www.interalter.nl of bel direct voor een kennismakingsgesprek: 043 - 311 8341