breinballon.png
Let op: de chocolade naast je koffie

Let op: de chocolade naast je koffie

Een storm in een glas wijn, of noodzakelijk kwaad in onze belevingseconomie? Het zijn de kleine dingen die ons gruwelijk intensief bezig houden, en die het grote geheel doen kloppen. Afgelopen week mocht ik dineren met een van onze clienten. We kozen een restaurant op basis van locatie, recensies, en interieur (uiteraard). Fantastische wijn, heerlijke keuken, schitterende binnenkant en in gastvrijheid gehulde opdringerigheid (het is immers een bedrijf). ...en toch waren we beide niet heel enthousiast. Mijn client observeerde vanuit haar ervaring in de hospitality en ik vanuit communicatie en interieur. Onder het mom van “kritiek achteraf is altijd makkelijk”, hebben we ons tegoed gedaan aan de tekortkomingen van ons tijdelijke gastronomische onderkomen. Zoals eenieder door haar eigen vak op een afwijkende manier gemodificeerd geraakt, zo ook waren wij onmerkbaar in de “jammer van die…” en “wellicht had men beter….” Fase terechtgekomen. Terwijl we vrolijk proevend een fenomenaal maal nuttigden. Analyseerden we bestek en bord in combinatie met wandbekleding en lichtarmatuur.  Ik geloof niet dat je vervelendere gasten kunt hebben, waarvoor mijn excuses.  Al analyseerden we in absolute discretie - geloof ik toch dat een sensitief gastheer of -vrouw zoiets voelt.

Chocolaatje

En aangekomen bij de vorm van het chocolaatje naast de espresso, in verhouding met het kopje,… en hoe dat dan staat bij de lege glazen (die goddank niet steeds werden afgehaald), hebben we moeten concluderen dat er weinig aan te merken viel op het geheel; Geen uit de band springende plooien in de gordijnen. Smetteloos gedekte tafels, geen schreeuwende bar of dito neon, nergens een bruin blaadje in de weelderige plantenkakofonie, en zelfs geen vingervlek op de subliem gekozen glazen armaturen boven de tafels. Er was niets dan absolute perfectie. Als een fotorealistische Render van een computermodel - waarin ik stiekem altijd wat menselijke foutjes kan waarderen - was het kil en gezellig tegelijk (kan dat?!) . Alsof ik in een scene van de Bold-and-the-beautyful was terechtgekomen, met haar continue dromerige vaagheid over het beeld - snakten wij naar “echtheid” what-ever dat ook zijn mag. Naar karakter - hoe je dat ook tot uitdrukking brengt. En naar authenticiteit - in al haar persoonlijke grilligheid.  Hoe je dat wilt doen? - dat kun jij alleen zelf bepalen (…maar kies daar dan wel een goeie interieurarchitect bij)

InterAlter

Voor ons is het een combinatie van originele storytelling, goeie offline marketing (lees: interieur), een verdomd goed product en dito service en ergens along-the-way een commercieel brein dat meedenkt. Je zou wel gek zijn om het te proberen - en dat zijn we dan natuurlijk ook (een beetje). 

Interalter ontwerpt bijzondere interieurs voor de zakelijke markt en werkt voornamelijk voor ondernemers die zich durven onderscheiden. Het buro combineert interieurarchitectuur met communicatie technieken en voegt daarmee op creatieve wijze waarde toe in de exploitatie. 
meer weten? neem zeker even contact op - wie weet schrijven we volgende keer over jouw interieur...

 

Ps: dit verhaal had verder eigenlijk helemaal niets met chocolade te maken - maar ik hoop ten zeerste dat je bij het bestellen van je volgende kop koffie toch even aan ons denkt. Wil je alsnog meer over chocolade in combinatie met interieurarchitectuur weten, check dan zeker ons ontwerp voor deze chocolade-bar .

 

duurzaamheid: gaan we de wereld redden, of onszelf?

duurzaamheid: gaan we de wereld redden, of onszelf?

Dit gebouw mag vooral niet recht worden

Dit gebouw mag vooral niet recht worden