Zorgen dat jouw beursstand, winkel, bar of restaurant opvalt - het klinkt eenvoudig, maar hoe realiseer je dat nu echt?

RUIS

Visueel is er in het hedendaagse stadscentrum (of op de beursvloer) weinig eer te behalen. Het lijkt een oerwoud aan neon, knipperende led schermen en een veelheid aan schreeuwende teksten in meters hoge letters tegen de façade van ons winkellandschap.  En als een horde kleurenblinde bessenplukkers lopen we eraan voorbij. Waar je zou verwachten dat er aandacht getrokken wordt, blijkt het tegenovergestelde te gebeuren. Ons brein springt al heel snel in de “veilige modus” om een overstimulering (en bijbehorend informatie-infarct) te voorkomen. Met als resultaat; een bijna apathisch niets absorberende doelgroep die steeds minder bereikbaar wordt. Tel daarbij op dat de gemiddelde winkelbezoeker nauw in contact staat met zijn of haar digitale achterban - en continu wordt beschoten met gerichte reclame updates - en je blijkt als ondernemer niets anders dan ruis in de periferie van het menselijk waarnemen. 

Wat echter wel nog goed werkt is ons reptielenbrein

Wat echter wel nog goed werkt is ons reptielenbrein, het stuk hersenen dat zorgt voor de primaire overlevingsdrang. Moeiteloos navigeert zij ons lichaam van en naar haar bestemmingen. Waarbij verkeerslichten en naderende obstakels met gemak - en vooral onbewust - omzeild worden. En net als een neanderthaler die plots een open plek midden in het woud lijkt te betreden - stelt ook deze groep tijdelijk haar zintuigen scherp om mogelijk gevaar in te schatten. Een open plek is abnormaal in een bos, ze is onverwacht en haalt onze hersenen direct uit de sluimermodus. En niet alleen in een bos, maar ook in de winkelstraat, lijken onze hersenen zo te reageren; vreemde objecten, onleesbare taal, een paraderende giraf, de geur van gepofte kastanjes in de lente, een nieuwe smaak, een onbekende die jouw hand aanraakt, of het geluid van een naderende trein in de rij bij de Albert Heijn… allemaal sensorische merkwaardige zaken die ons actieve denken doen ontwaken.

ADVIES

Wat wij dan ook adviseren is de onderbreking van het reguliere - ga niet klakkeloos schreeuwen, koop niet zomaar gekleurde gevelverlichting en schilder niet je hele pand roze, zonder reden. Zorg dat je een specifieke afwijking kunt vormgeven die in lijn is met jouw corporate story.  Want waarom ruikt de winkel van “Petrol” niet naar benzine, of de Perry Sport naar zweet - waarom klinkt er geen gezoem rondom de Bijenkorf en wordt je overdonderd met een honinggeur in haar tochtportaal. Waarom is de gevel van “Hästens” niet zacht en waarom ligt er geen plaatselijke sneeuw bij de Bever Sport vandaag. Waarom krijgt niemand pech voor de ANWB winkel en leg verdomme nou eindelijk gewoon eens bananenschillen op de grond voor de vers-fruit afdeling. 

MARKETING in 3D

Gedragsverandering, sociale psychologie en human behavior : allemaal vakgebieden die allang omarmd worden door marketeers wereldwijd. InterAlter interieurarchitecten verwerkt dezelfde kennis in haar interieurs, etalages en beurs-stands. Waardoor we een soort marketeers worden, maar dan in 3D.  Wil je meer weten, of wil je graag nader kennismaken? Laat dan een berichtje achter of neem direct zelf contact op voor een vrijblijvend oriëntatiegesprek .

 
 
DES16_Langenthal_CH_06.jpg
DES16_Langenthal_CH_19.jpg

Waarom zou je kiezen voor interAlter?

Onze clienten zijn daarin heel verschillend. Waar de één alleen maar een technische keuring of financiële haalbaarheids-check nodig heeft, kan een ander gemakkelijk voor een compleet horeca concept bij ons terecht…

Wellicht ben je al geholpen middels de tips in ons blog

Ons blog is niets anders dan een plek waar wij al onze ideeën, meningen en ervaringen botvieren. Soms gaat dat over hele pragmatische zaken zoals de hoogte van je bar of de hoeveelheid tafels in een restaurant. Maar we bespreken ook onderwerpen als duurzaamheid en connectivity. Kortom, zeker de moeite om even doorheen te spitten als je zelf even ten einde raad bent.

Portfolio

We zijn jong, maar niet helemaal nieuw. Inmiddels zijn er al heel wat gave projecten voorbij gekomen die we graag met je delen. Zoals je zult zien zijn we niet direct stijlvast - en zijn we wars van dertien-in-een-dozijn projecten!

 
 

Interieurarchitecten anno nu

In onze unieke aanpak combineren wij communicatie strategieën met ruimtelijk inzicht en een bulk aan bouwkundige kennis. Een hele nieuwe manier van ontwerpen waarin we enerzijds bezig zijn met aandacht genereren, en vast houden – terwijl we ons aan de andere kant bezig houden met de meer functionele eisen en wensen van de exploitant (en wetgever).
Een aanpak die ons, en onze klanten geen windeieren heeft gelegd.

Sinds de start van ons bedrijf in 2015 zijn we meerdere malen genomineerd voor nationale interieur en design prijzen. Recent nog bekroond met de "Entree Magazine Hospitality award voor het beste hotel concept". En mochten we onder andere jury voorzitter zijn voor de prestigieuze ARC awards, en de Finest Interior Awards.

 
logos-awards.png